01 News
02 Biografia
03 Dyskografia
04 Wywiady
05 Team
06 Thin Line
07 Photo
08 Artykuły
09 Subskrypcja
10 Księga gości
11 Forum
12 Linki
13 Kontakt
30 TON
08 recoil artykuły


Wilder, przebij pionę! Resoil jest da best!
2000
part 01

***

HAMBURG [16-17.01.2000]
Zanim nasz samolot ostatecznie zetknął się bezpiecznie z powierzchnią hamburskiego lotniska, doświadczył kilku całkiem sporych wstrząsów. Niestety, było to pocieszenie krótkotrwałe - najwidoczniej wyglądaliśmy na tyle podejrzanie w oczach tajnego oficera odprawy celnej, aby ten miał powód do poproszenia nas na bok i wprowadzenia do małego pokoju, gdzie w półgodzinnym towarzystwie kilku par gumowych rękawiczek człowiek ten wnikliwie 'prał' nasze paszporty chcąc udowodnić, że to one były przedmiotem jego dochodzenia.

Twarz oficera przybrała ewidentny wyraz zawiedzenia, kiedy nie udało mu się znaleźć u nas żadnej zajawki wskazującej na podkładanie bomb w ostatnim czasie. Gdy machał nam na pożegnanie, rozważyliśmy opowiedzenie mu tego żartu o Kałasznikowie upchniętym w majtkach Hepzibah i doszliśmy do wniosku, że poczucie humoru tego niemieckiego urzędnika odprawy celnej było na naprawdę niskim poziomie.

W hali przylotów zostaliśmy przywitani przez koncesjonariuszkę MUTE Anne Berning wraz ze starannie wyselekcjonowaną grupką fanów (niemiecka solidność na każdym kroku). Spotkaliśmy się również z Alexandrą Dorrie z nother Dimension (manager od spraw promocji), która zaaranżowała Alanowi trzy wywiady majace odbyć się jeszcze przed obiadem. Wieczorem, wspólnie z Anne i Alexandrą, zjedliśmy obiad w towarzystwie Liquid'owego narratora, Reto Buhlera oraz inżyniera dźwięku depeche MODE / Recoil ('Unsound Methods'), Steve Lyon'a, który akurat pracował w Hamburgu nad materiałem niemieckiej grupy The Farmers Boys (zdaje się, że to ta grupa, która nagrała rewelacyjny cover utworu NLMDA depeche MODE - przyp. MP).

Po wspaniałym posiłku, nasza impreza (na które już teraz załapało się także The Farmers Boys) przeniosła się do klubu The Dollhouse. Nie będziemy teraz zanudzać was wszystkimi tymi krwawymi szczegółami - możecie po prostu użyć swojej wyobraźni. Niestety, będąc zakłopotanym starym mężczyzną i cierpiąc z powodu nieuchronnego początku zniedołężnienia starczego, Alan postanowił odhaczyć lekceważącą, striptizerską etykietkę.

Większość hamburskiej promocji zaczęła się następnego dnia o nieprzyzwoitej godzinie 10:30 rano. Pośród całodniowego harmonogramu, Alan udzielił ważnych wywiadów dla MTV oraz VH1. Podczas drugiego wywiadu Alan wziął udział w programie 'Hoch Funf', gdzie będący gościem artysta jest proszony o wybór pięciu swoich ulubionych teledysków. Typami Alana były:

1] Pulp 'This Is Hardcore'
2] Pan Sonic 'Vakio'
3] Bjork 'All Is Full Of Love'
4] Radiohead 'Street Spirit'
5] Recoil 'Drifting' oraz 'Strange Hours'

Alan udzielił wywiadu także Oliverowi Thiede, webmasterowi niemieckiej strony RECOIL 'Black Box'. Oliver, który przybył do hotelu o 11-tej rano, czekał cierpliwie na swoją kolej do godziny szóstej po południu. Kiedy zeszliśmy do baru parę godzin później, Oliver - do którego dołączyli fani, których spotkaliśmy pierwotnie na lotnisku - nadal był w hotelu.

Oliver Thiede vs Alan Wilder


Z powodu bardzo wczesnego odjazdu następnego ranka, zaplanowaliśmy wieczorem raczej powściągliwy obiad u Reto. Obok tytułu 'najlepiej ubranego mężczyzny w Europie', Reto posiada bowiem także nienaganny gust jeśli chodzi o dwa nasze ulubione tematy: jedzenie i picie.

Ten wieczór okazał się tak dobry, że Anne, która została poproszona przez Alana o zabranie nas do hotelu przed północą, ostatecznie otrzymała uwłaczającą odpowiedź, kiedy usiłowała zasugerować powrót do hotelu... o drugiej rano.

KOLONIA (18.01.2000)
Cztery godziny później, tj. po dwóch godzinach snu wciągaliśmy nasze bagaże do taksówki i zmierzaliśmy na stację kolejową celem złapania pociągu do Kolonii. Zanim jednak tego dokonaliśmy, Alan musiał uregulować rachunek w wysokości 300 funtów po tym, jak ściągnął dwa olbrzymie e-m@ile, które - jak myślał - mogły zawierać coś ważnego odnośnie nowego albumu RECOIL. Kiedy jednak odkrył, że tak naprawdę zawierały one remix utworu 'Black Celebration' zrobiony przez fana, reszta z nas postanowiła nie wchodzić Alanowi przez jakiś czas w drogę.

W Kolonii odbył się szereg wywiadów dla prasy, radia i telewizji (w tym dla stacji VIVA 2) wraz z sesjami zdjęciowymi, ponadto spotkał się z wieloma lokalnymi fanami.

Światła i kamery


BRUKSELA [19.01.2000]
Z powodu wielkiej konferencji, która spowodowała brak miejsca w hotelach, nie mogliśmy zostać w Kolonii, dlatego, aby uniknąć przelotu samolotem, pojechaliśmy tak zwanym 'szybkim pociągiem' do Brukseli. Obróciło się to w swoistą anomalię, ponieważ z uwagi na jakiś wypadek kolejowy na trasie pociąg toczył się przez jakiś czas z prędkością 2 mil na godzinę, co skończyło się godzinnym jego opóźnieniem. Po przyjeździe zostaliśmy zgarnięci przez Ineke Daansa oraz Lucy Bougton, którzy towarzyszyli nam do końca tygodnia.

Następnego dnia zostało przeprowadzone kilka wywiadów w biurach wytwórni Play It Again Sam, która jest przedstawicielem MUTE na kraje Beneluksu (Belgia, Holandia, Luksemburg).

Jeden z najlepszych wywiadów całej podróży odbył się na żywo w stacji radiowej Radio 21 i został przeprowadzony przez Rudi'ego Leoneta - 'Jonha Peel'a' Brukseli. Rudi nie tylko jest szanowanym i doświadczonym DJ'em, ale także, podobnie jak Peel, zyskał reputację grając tylko taką muzykę jaką lubi, a tak się składa, że lubi RECOIL. Podczas 45-cio minutowego programu Rudi zaprezentował 4 utwory z albumu LIQUID - 'Breath Control', 'Strange Hours', 'Chrome' i 'Vertigen' oraz, pośród wielu innych rzeczy, podyskutował z Alanem na temat Rosy Torras i jej uczestnictwa w nagraniu albumu.

[tutaj znajdziesz polskie tłumaczenie transkrypcji wywiadu dla Radia 21]

***

[part 02]